E-commerce

Jak zwiększyć sprzedaż przez internet?

Branża e-commerce rozwija się dynamicznie, a obiecujące perspektywy sprzedażowe skłaniają wiele firm do rozszerzenia swej działalności o handel internetowy. Internet to bardzo dobre źródło zarobku, ale rynek ten nie należy do łatwych. Świadczyć może o tym fakt, że w ostatnich latach liczba sklepów internetowych gwałtownie wzrosła. Benefirst, jako specjalista w dziedzinie marketingu internetowego, podejmuje szereg działań, by serwisy sprzedażowe obsługiwanych przez nas firm odnosiły sukcesy w branży e-commerce.


Wyprzedzić konkurencjęObecnie na rynku e-commerce trwa zacięta rywalizacja między konkurencyjnymi ze sobą firmami, a pojawienie się dobrze prosperującego w sieci nowego sklepu internetowego jest coraz trudniejsze.

internetowi klienci

Jeśli e-biznes nie przynosi zakładanych dochodów to wówczas warto zastanowić się nad przyczyną zaistniałej sytuacji. Ważny jest także czas, po którym internauta powróci z wybranej strony na listę wyników wyszukiwania. Jeśli nastąpi to bardzo szybko, oznacza to, że sklep internetowy nie wzbudził zainteresowania internauty. Wówczas okazuje się, że problemem sklepu internetowego nie jest słaba oferta, ale sposób jej prezentacji. Benefirst przeprowadza audyt serwisów sprzedażowych. Następnie opracowuje dla obsługiwanych firm specjalny raport powodu niskiej konwersji.

Dlaczego robimy zakupy w sklepie internetowym?

dlaczego robimy zakupy w internecie?

niska sprzedaż w sklepie internetowymNajczęstsze przyczyny niskiej sprzedaży to:

  • Niska pozycja serwisu w wyszukiwarkach internetowych.
  • Niska popularność sklepu internetowego.
  • Brak reklamy PPC lub źle sformułowany przekaz reklamowy.
  • Zły dobór słów i fraz kluczowych w kampanii Google AdWords.
  • Błędy w projektowaniu serwisów sprzedażowych.
  • Wysokie ceny produktów.
  • Niezachęcająca szata graficzna sklepu.
  • Konieczność logowania.
  • Brak lub słaba jakość fotografii produktów.
  • Negatywne komentarze.

 

zakupy przez internetSposób na zwiększenie sprzedaży:

  • Wysoka pozycja serwisu w wyszukiwarkach internetowych,.
  • Marketing w wyszukiwarkach, porównywarkach oraz e-mail marketing.
  • Reklama PPC z trafnie sformułowanym przekazem.
  • Trafny dobór słów i fraz kluczowych w kampanii Google AdWords.
  • Promocja sklepu internetowego w sieci reklamowej Google (Google Display Network).
  • Remarketing ? reklama wyświetlana internautom, którzy odwiedzili wcześniej serwis.
  • Logn tail ? pozycjonowanie serwisu na wielowyrazowe słowa kluczowe.
  • Audyt serwisu sprzedażowego.
  • Zachęcająca szata graficzna sklepu.
  • Dokładny opis produktów (SEO copywriting).
  • Link Building, przyjazne dla Google linki.
  • Dobra jakość fotografii produktów.
  • Pozytywne komentarze o sklepie internetowym.

duża sprzedaż na stronie internetowej

Najskuteczniejszą formą promocji e-sklepu jest marketing w wyszukiwarkach, porównywarkach oraz e-mail marketing. Od kliku lat zauważyć można wzrost zainteresowania social media, w tym reklama serwisów sprzedażowych na portalu społecznościowym Facebook. Podstawą jednak promocji sklepu internetowego jest obecność w wynikach Google. To właśnie właściciele witryn sprzedażowych uważają pozycjonowanie za najbardziej skuteczną formę marketingu internetowego, pozwalającą na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Finanse e-konsumentów

Pozycjonowanie serwisów sprzedażowych

Odpowiednio zaplanowana strategia działania pozwoli na precyzyjne dotarcie do wybranej grupy osób zainteresowanych zakupem.
większa sprzedaż przez pozycjonowanie
O pierwsze miejsce na liście wyszukiwania w Google walczy wiele sklepów internetowych z branży. Benefirst jako lider w dziedzinie marketingu internetowego wypracował szereg możliwości pozwalających na budowę świadomości marki, jej wizerunku i relacji z klientem. Jednakże muszą Państwo wiedzieć, że jeśli sklep działa w branży, w której konkurencja jest duża to wypozycjonowanie na widoczne miejsca w wynikach Google wymaga czasu. Benefirst, oferuje Państwu przejrzystą w której długofalowa współpraca gwarantuje osiągnięcie wytyczonych celów biznesowych.

lider w braży e-commerceNajważniejszym etapem w procesie pozycjonowania jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Frazy kluczowe wybrane dla sklepów internetowych odpowiadają nazwom produktów oraz kategorii grup asortymentowych. Wykorzystujemy do promocji serwisów sprzedażowych obsługiwanych firm efekt tzw. długiego ogona. Pozycjonowanie na tzw. długi ogon pozwala na promocję dużej ilości skomplikowanych, wielowyrazowych słów kluczowych, jak np. nazwy produktów, które generują wzmożony ruch najbardziej zainteresowanych ofertą potencjalnych klientów.


Oprócz pozycjonowania na najpopularniejsze frazy, serwis sprzedażowy warto promować za pomocą precyzyjnych fraz. Można w ten sposób wygenerować duży ruch w sklepie internetowym, na maksymalną ilość słów będących nazwami produktów w ofercie.

Wiele sklepów internetowych zamieszcza rozbudowane opisy produktów, co nie jest dobrym rozwiązaniem dla internauty, który zmuszony jest czytać rozległe treści ale i Google nisko ocenia wielokrotnie powielany kontekst. Nasi specjalisci od seo copywritingu, zadbają o jakość publikowanych treści.

Reklama, która zwiększa sprzedaż

zakupy przez internet


Skutecznym narzędziem do promocji sklepu internetowego są linki sponsorowane. Najbardziej znany jest system AdWords, dzięki któremu Państwa serwis może być zawsze wyświetlony na samej górze wyników wyszukiwania.

Inną formą linków sponsorowanych jest moduł reklamowy wyświetlany w serwisach takich jak Facebook czy Linkin.


Głównym celem wspomnianych systemów jest promowanie stron po wybranych przez Państwa słowach kluczowych. Popularność tych rozwiązań jest coraz większa z uwagi na to, że sklep internetowy płaci tylko za efekty kampanii linków sponsorowanych, czyli za każde wejście potencjalnego klienta do sklepu poprzez kliknięcie w odpowiedni link.

Benefirst pozycjonowanie i linki sponsorowaneMając na uwadze interesy naszych klientów, z którymi nawiązujemy współpracę, przygotujemy dla Państwa korzystną ofertę. W ramach stałej obsługi proponujemy szereg działań mających na celu zachowanie dynamiki rozwoju serwisu, jak również promowanie go w internecie i monitorowanie pozycji wobec konkurencji. Współpracując z Benefirst, zawsze możecie Państwo liczyć na fachową poradę. Zapraszamy do kontaktu, a opracujemy dla Państwa serwisu sprzedażowego skuteczną strategię obecności w branży e-commerce.