Jak zbudować stronę przyjazną wyszukiwarce internetowej?

Jak zbudować stronę przyjazną wyszukiwarce?Budowa strony internetowej to jeden z istotnych czynników mających wypływ na wyświetlanie się jej w naturalnych wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. Powinniśmy mieć to na uwadze już na etapie tworzenia strony. Jeśli zlecamy wykonanie serwisu internetowego agencji, dokładnie określmy nasze cele biznesowe i właściwości jakie ma posiadać strona.

Jedną z najważniejszych kwestii, która jest istotna w późniejszym pozycjonowaniu witryny, to  struktura adresów URL czyli adresów podstron. Powinny one zawierać słowa kluczowe, za pomocą których firma chce się pozycjonować. Załóżmy, że właściciel warsztatu samochodowego chce wykorzystać frazy ?wymiana opon?, ?elektronika samochodowa?, ?zawieszenia?. W tym przypadku w zakładce ?Oferta? dla każdej z tych fraz tworzymy osobne podstrony, które będą zawierać opis usług.

Ich adresy URL powinny mieć następującą strukturę:

www.domena-firmy.pl/oferta/wymiana-opon/,
www.domena-firmy.pl/oferta/elektronika-samochodowa/,
www.domena-firmy.pl/oferta/zawieszenia/.
 
Strona internetowa powinna być lekka, wówczas szybko się ładuje. Google nisko pozycjonuje obciążone przez grafikę witryny. Wolne ładowanie się strony najczęściej spowodowane jest dużymi nieskompresowanymi plikami graficznymi lub elementami wykonanymi w technologii Flash.

Dla pozycjonowania bardzo ważne jest także to, by wszystkie napisy na stronie internetowej miały postać tekstu, a nie obrazka. Ponadto fotografie znajdujące się na stronie powinny uzupełnione być o tekst alternatywny, który robot Google przeczyta. Tekst alternatywny pojawia się na zdjęciu po najechaniu kursorem. Warto pamiętać o tym prostym zabiegu, który zwiększa szansę na wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania grafiki. Z wyszukiwarki grafiki Google korzysta coraz większa ilość internautów. Dodatkowo w naturalnych wynikach wyszukiwania po wpisaniu niektórych fraz na wysokich pozycjach wyświetlane są obrazki.

Technologia, w jakiej zrobiona jest strona internetowa również ma istotne znaczenie dla procesu pozycjonowania. Witryny stworzone w technologii Flash są dynamiczne i bardzo atrakcyjne wizualnie, jednak trzeba pamiętać o tym, że pozycjonowanie strony jest bardzo utrudnione. Warto dokładnie przemyśleć projekt zanim zostanie wdrożony. Inwestycja w interesującą graficzne stronę firmową może okazać się nieopłacalna, ponieważ witryna nie będzie wyświetlać się na wysokich pozycjach w naturalnych wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. Dobre agencje interaktywne biorą pod uwagę, przy projektowaniu layoutu strony użyteczność jak i efektowny wygląd. Jeśli chcemy mieć dynamiczną stronę, która będzie widoczna w wyszukiwarkach to zdecydujmy się tylko na niektóre elementy wyświetlane w technologii Flash.

Ważnym elementem strony jest publikacja treści. Serwisy, które posiadają dział aktualności, informacje prasowe lub blog publikują nowe artykuły częściej niż tzw. strony wizytówkowe. Jeśli często umieszczamy na stronie internetowej nowe treści to wówczas pozycjonowanie takiej witryny jest bardziej efektywne.  

Metatagi znajdują się w źródle strony i opisują stronę internetową. Metatagi nie wyświetlają się na stronie internetowej ale są szczególnie ważne biorąc pod uwagę pozycjonowanie strony. Google często umieszcza w wynikach wyszukiwania tytuł i opis strony, które widzi internauta w wyszukiwarce internetowej. Często wyświetlany tekst decyduje o kliknięciu przez internautę w link. Dlatego też warto zadbać o to, by każda podstrona miała odpowiednie metatagi odpowiadające treści danej podstrony.

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY POZYCJONOWANIA

1. Pozycjonowanie na zbyt popularne słowa kluczowe.
2. Duplikowanie treści.
3. Brak tytułu strony.
4. Brak opisów obrazków.
5. Zbyt szybkie zdobywanie linków zewnętrznych.
6. Pozycjonowanie bez wcześniejszej optymalizacji strony internetowej.
7. Zbyt duże nasilenie słów kluczowych.

Pozycjonowanie jest jedną z najbardziej efektywnych metod zdobywania nowych użytkowników i klientów w internecie. Jest to jednak metoda, która wymaga od osoby pozycjonującej serwis systematyczności, czasu, przestrzegania pewnych zasad i wiedzy jak osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarkach.  Z kolei firma zlecająca optymalizację SEO strony powinna wiedzieć, że pozycjonowanie to nie kampania reklamowa w tradycyjnym znaczeniu. Działania SEO wymagają zaangażowania i dobrze przemyślanego planu działania po stronie agencji, ale też pełnej współpracy i wytrwałości od strony klienta.