Pozycjonowanie lokalne

Kiedy pozycjonowanie lokalne ma sens?

Benefirt, mając na uwadze interesy naszych klientów, zawsze rozpoczyna współpracę od ustalenia celu pozycjonowania, by następnie zaoferować najlepszą ofertę. Część obsługiwanych przez nas klientów prowadzi lokalną działalność gospodarczą. Wówczas obsługiwanym firmom proponujemy, tańsze ale i bardziej efektywne, rozwiązanie - pozycjonowanie lokalne.

pozycjonowanie lokalnePozycjonowanie lokalne skupia się na optymalnym doborze fraz kluczowych. O pierwsze miejsce na liście w wynikach wyszukiwania walczy wiele firm z Państwa branży. W przypadku, kiedy  firma działa na terenie miasta lub też regionu, nie ma ekonomicznych przesłanek do tego, by pozycjonować ogólne hasła, które z racji licznej konkurencji są trudniejsze i droższe do przeprowadzenia skutecznej kampanii SEO.



Pozycjonowanie w ramach regionu lub miasta

By przybliżyć Państwu pojęcie pozycjonowania lokalnego posłużmy się przykładem firmy, zajmującej się sprzedażą mebli w Poznaniu.

wysokie zyskiFirmie z Poznania, która prowadzi lokalną działalność gospodarczą i dysponuje niewielim budżetem na reklamę internetową zespół Benefirst zaproponował pozycjonowanie lokale. Tego typu przypadek pokazuje, że pozycjonowanie przez ogólne frazy jak np. ?meble? byłoby nieopłacalne pod względem ekonomicznym. Po pierwsze dlatego, że na tak ogólną frazę pozycjonuje się wiele firm z całego kraju.  Po drugie tylko niewielki odsetek internautów wpisując w Google ?meble? będzie zainteresowanych ich faktycznym zakupem w Poznaniu.

Pozycjonowanie strony za pomocą frazy ogólnej jest trudne i kosztowne, a efekty mogą okazać się mało skuteczne, ponieważ na stronę sklepu z meblami trafią przypadkowi użytkownicy z całego kraju. Dla firmy działającej w obrębie wyznaczonego regionu czy miasta zdecydowanie bardziej opłacalne jest pozycjonowanie lokalne polegające na użyciu konkretnych fraz jak np. ?meble Poznań?, ?meble sosnowe Poznań?. Frazy te są mniej popularne niż ogólna fraza ?meble?. Pozycjonowanie witryny staje się wówczas bardziej precyzyjne, prostsze i tańsze.

Inaczej przedstawia się sytuacja np. w przypadku sklepu internetowego z meblami, który nastawiony jest na sprzedaż ogólnopolską. W tym wypadku liczą się przede wszystkim hasła o zasięgu ogólnopolskim.