Zapewne każdy internauta ma szereg takich sytuacji, kiedy to zapomina nazwę firmy, bądź adres internetowy witryny, którą chce odwiedzić. Wówczas pomocą służy wyszukiwarka internetowa jak np. Google, która spełnia dziś rolę podręcznej pamięci. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę internetową wyrażenie lub nazwę produktu firmy. Momentalnie otrzymujemy podpowiedź w postaci wyników wyszukiwania zadanego wyrażenia.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon ma za zadanie skierować użytkownika wyszukiwarki, który szuka informacji związanych z Państwa branżą na stronę firmy. Długi ogon jest to specyficzny model pozycjonowania stron polegający na promocji dużej ilości skomplikowanych, wielowyrazowych słów kluczowych, które generują wzmożony ruch potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie na długi ogon to:
Internauci w coraz bardziej świadomy sposób korzystają z wyszukiwarek. Wpisując szczegółowe zapytania, bardziej precyzyjnie określają obszar poszukiwań. Dlatego też ?długi ogon? wymaga zastosowania trafnych słów kluczowych. Główną cechą słów z długiego ogona jest to, że bardzo precyzyjnie opisują poszukiwaną przez Państwa potencjalnych klientów usługę lub produkt.
By przybliżyć Państwu pojęcie pozycjonowania na tzw. długi ogon (long tail) posłużmy się przykładem firmy - warsztatu samochodowego.
Ciężko za precyzyjne uznać słowo kluczowe ?warsztat samochodowy?. W odpowiedzi na takie zapytanie wyświetlą się adresy wielu setek tysięcy stron, na których choćby przypadkiem wspomniano o samochodach. Z tego powodu internauci najczęściej tworzą zapytania, które dodatkowo opisują interesującą ich usługę jak np. ?naprawa samochodów Poznań?, ?wymiana opon Poznań, ?stacja kontroli pojazdów Poznań?, ?wulkanizacja, wymiana opon Poznań?. Internautę, który wpisuje szczegółowe zapytanie interesuje konkretna usługa na terenie Poznania lub jego okolic. Takie kryteria będzie spełniać znacznie mniejsza ilość stron internetowych. Zdobycie wysokiej pozycji pod precyzyjnym słowem jest o wiele łatwiejsze, a im więcej słów zostanie wypozycjonowanych, tym większe są szansę na to, że internauta wpisze któreś z nich w wyszukiwarkę. Pozycjonowanie szerokie, zwiększa konwersje. Niszowe frazy, to często frazy oddające dokładną nazwę produktu. Internauta, wpisujący prezycyjną frazę w wyszukiwarkę jest zdecydowany na kupno produktu lub usługi.