Jak kupować linki sponsorowane w Google?

Koszty kampanii linków sponsorowanych zależą przede wszystkim od tego jak konkurencyjna jest branża firmy. Google AdWodrs przypomina zautomatyzowaną aukcje, w której reklamodawca płaci za każde kliknięcie internauty w swoją reklamę. Samo uruchomienie kampanii nie jest trudnym zadaniem jednakże do ustalenia stawek za kliknięcia w link sponsorowany, trafne dobranie słów kluczowych, które są najczęściej wpisywane przez potencjalnych klientów, monitoring i przygotowanie treści reklamowych przydaje się wiedza agencji SEM. Kampania reklamowa  prowadzona przez doświadczone agencje, może wyświetlać się wyżej w niżej cenie. Prawidłowa optymalizacja stawek za kliknięcia powoduje, że firmy nie tracą bezcelowo środków przeznaczonych na marketing internetowy.

Jak kupować linki sponsorowane w Google? Na koszt kampanii wpływa jakość reklamy mierzona wskaźnikiem CTR, który określa jaki jest stosunek kliknięć reklamy do liczby jej emisji. Jeśli np. CTR równy jest 5% to oznacza to, że na stu użytkowników, którym wyświetliła się reklama pięciu kliknęło w link. Ponadto Google nagradza dobrze przygotowane przekazy reklamowe i obniża koszt kliknięcia reklam, które wykazują największy ruch. Jeśli samo uruchomienie kampanii PPC może być łatwe to już jej prowadzenie warto powierzyć ekspertom w dziedzinie marketingu internetowego.

Przykładowo firma z szafami wnękowymi ze Szczecina może reklamować się dzięki frazom ?szafy wnękowe szczecin?, ?meble na wymiar szczecin?, ?garderoby szczecin?. Stawka za klikniecie ustalana jest na 50 g, a dzienny budżet w wysokości 50 zł.

Kampania Google Adwords umożliwia określenie dowolnej  ilość  słów  kluczowych.  Ponadto podczas trwania promocji w Google istnieje możliwość dodawania dowolnej  ilości  fraz,  aby  zmaksymalizować widoczność oferty reklamowej firmy.  Dobór  większej  ilości,  trafnych  słów kluczowych  pozwala  zwiększyć odwiedzalność serwisu, przy  zachowaniu  mniejszej  stawki  za  każde kliknięcie, przez potencjalnych klientów.

Samemu czy z agencją?

System do zakupu reklamy w Google AdWords jest samoobsługowy. Linki sponsorowane może kupować każdy, kto posiada stronę internetową.  System Google Adwords może jednak okazać się dość skomplikowany dla osób nie pracujących w branży SEM. Można oczywiście skorzystać z informacji jakie dostarczają blogi i serwisy poświęcone reklamie AdWords. Dodatkowo agencję interaktywne często organizują szkolenia dotyczące prowadzenia skutecznej kampanii PPC.  Tylko metodą prób i błędów jesteśmy w stanie nauczyć się zasad efektywnej promocji firmy w Google AdWords.

Z usług agencji interaktywnej warto skorzystać wtedy gdy firma planuje większy budżet reklamowy. Równie ważna jest doświadczona osoba, której jednym z głównych zadań będzie monitoring reklamy. Jeśli jednak firma nie posiada wykwalifikowanych pracowników a inwestycja w reklamę ma przynieść realne korzyści w postaci zwiększenia sprzedaży usług lub produktów to pomoc agencji SEM jest nieodzowna. Obecnie na rynku jest szereg konkurujących o klientów firm realizujących marketing internetowy na, który składa się promocja firmy w wyszukiwarkach internetowych jak pozycjonowanie (SEO) i linki sponsorowane (PPC).

Zamówienie usługi jest bardzo proste, gdyż firma, która chce rozpocząć kampanie linków sponsorowanych przekazuje agencji określone środki na wykup reklamy w Google AdWords. Część tej kwoty stanowi prowizję za prowadzenie kampanii PPC. Wbrew pozorom kampania realizowana przez agencję nie musi być droższa od samodzielnego jej prowadzenia. Sztuką prowadzenia efektywnych promocji w wyszukiwarce Google jest zaproponowanie odpowiednio wysokiej stawki za kliknięcia. Agencja zadba również o to, by treść i słowa kluczowe odpowiadały  zainteresowaniom grupy docelowej do której kierowana jest reklama.