Statystyki Google Analitycs

Statystyki dla stron internetowych

Google Analytics to narzędzie do analityki internetowej, które pomaga właścicielom stron dowiedzieć się, jak internauci korzystają z ich serwisów. Stratystyki  zawierają najróżniejsze raporty dotyczące sposobu zachowywania się użytkowników odwiedzających witryny.

Statystyki Google AnalitycsJak wykorzystać statystyki do zbudowania skutecznej strategii promocji firmy?


W zależności od potrzeb firmy za pomocą statystyk można odczytać podstawowe lub bardzo zaawansowane dane dotyczące zdarzeń zachodzących na stronie www. Benefirst konfiguruje obsługiwanym firmom system Google Analytics, umożliwiając tym samym stały monitoring witryny. Oferujemy przygotowywanie raportów, dostosowanych do potrzeb biznesowych firm, w oparciu o wskaźniki dostępne w Google Analytics.

Samo gromadzenie dużych ilości danych nie gwarantuje sukcesu strategii marketingowej firmy.  Google Analitycs umożliwia czytelne sortowanie i graficzną wizualizację raportów. Statystyki umożliwiają  dokładne śledzenie kampanii i obserwację wszystkich miejsc na świecie, z których internauci odwiedzają witrynę.

Właściciele serwisów z statystyk Google Analytics mogą uzyskać wiele przydatnych informacji jak:

  • ilu jest użytkowników serwisu i jak często powracają na stronę,
  • ile czasu internauci spędzają na stronie,
  • na jakie podstrony wchodzą najczęściej,
  • z jakich są województw,
  • z jakich systemów operacyjnych i przeglądarek korzystają ich komputery.

Google Analytics posiada funkcje analizowania procesu sprzedaży w serwisach. System umożliwia także mierzenie efektów poszczególnych działań marketingowych w sieci. Statystyki uporządkowane są według dat wyszukiwania, odwiedzin, kliknięć.

Najważniejsze wskaźniki ruchu na witrynie to:

  • Liczba unikalnych użytkowników. Unikalni użytkownicy to osoby, które w danym przedziale czasu przynajmniej raz odwiedzili witrynę.
  • Liczba wizyt.  Termin ten określa każde wejście użytkownika do serwisu.
  • Liczba odsłon. Wskaźnik ten przedstawia każde przejście użytkownika na inną podstronę należącą do danego serwisu.
  • Długość trwania wizyt. Statystyki podają czas spędzany przez użytkownika na witrynie.
  • Współczynnik konwersji. Najważniejszy wskaźnik dla firm prowadzących sprzedaż on-line ponieważ obrazuje on odsetek odwiedzin na witrynie, który zakończyły się złożeniem zamówienia.

 

Jak śledzić wielkość sprzedaży na stronie internetowej?

Statystyki Google AnalitycsSystem Statystyk pozwala właścicielom serwisów śledzić dzienny wskaźnik odwiedzin i liczbę unikalnych użytkowników, która ma wpływ na wielkość sprzedaży. Obserwacja ruchu na witrynie jest niezwykle istotna dla firm prowadzących sprzedaż on-line. Jeśli ruch gwałtownie lub powoli lecz systematycznie spada, należy szukać przyczyn. Przy obserwacji zachowań internautów na stronie należy brać pod uwagę okoliczności zewnętrzne, niezależne od właściciela serwisu, takie jak sezonowość branży albo święta i długie weekendy, podczas których ruch w sieci jest niewielki.


Przyczyny niskiej sprzedaży na stronie internetowej

Przyczyn słabego zaangażowania użytkowników może być wiele: słaba użyteczność witryny, kiepska oferta, niezachęcająca grafika. Ponadto powodem może być też niewłaściwe pozycjonowanie strony w wyszukiwarce internetowej na które składają się źle dobrane słowa kluczowe i pozyskiwanie przypadkowego ruchu. W oparciu o statystki Google Analitycs zespół Benefirst przeanalizuje Państwa stronę internetową i zaproponujemy istotne zmiany, które przyczynią się do większej ilości odwiedzin unikalnych użytkowników.

Google Analytics umożliwia analizowanie oglądalność każdej z podstron serwisu internetowego. Opcja ta jest przydatna szczególnie wtedy, gdy organizujemy wyprzedaż lub promocję i jednocześnie prowadzimy kampanie promocyjną witryny na innych stronach internetowych. Statystki umożliwiają dowiedzenie się ilu internautów trafiło na stronę poprzez umieszczoną reklamę w innym  serwisach internetowych.

Statystyki Google Analitycs to statysyki przydatne dla firmGoogle Analytics podaje precyzyjne informacje o źródłach ruchu na stronie jak np. wejścia bezpośrednie. Wykonują je internauci, którzy wpisują adres strony do przeglądarki. Zaliczyć do nich można również użytkowników, którzy wchodzą na stronę poprzez kliknięcie w link np. zawarty w mailingu reklamowym. Odsetek wejść bezpośrednich odzwierciedla siłę marki. Analiza źródeł ruchu poprzez statystki Google Analytic dostarcza właścicielom serwisów wiele przydatnych informacji o skuteczności przeprowadzonych poszczególnych działań reklamowych w sieci. Ponadto statystki pozwalają na dowiedzenie się, z których serwisów internetowych albo z których fraz w Google trafiło najwięcej użytkowników na stronę. Właściwe analizowanie statystyk pozwoli Państwu na budowę trafnych strategii marketingowych. Benefirst oferuje Państwu konfigurację statystyk Google Analitics dostosowaną do potrzeb i celów biznesowych firmy.


Usługa Google Analytics korzyści:

  • Możliwość zmierzenia powodzenia reklam graficznych, reklam w sieci wyszukiwania, nowych nośników i działań reklamowych w trybie offline.
  • Monitorowanie skuteczności obiektów Flash, plików wideo oraz witryn i aplikacji sieci społecznościowych.
  • Analiza ruchu użytkowników na stronie za pomocą wizualizacji ścieżek, wykresów ruchomych, mapowania i innych opcji.
  • Tysiące możliwości, ułatwione raportowanie i oszczędność czasu pracując mniej z Excelem.