Raporty o użytkownikach strony

Kto odwiedza stronę internetową?

Podstawową miarą popularności serwisu jest liczba internautów, którzy w określonym przedziale czasu odwiedzili witrynę. Systemy monitorujące oglądalność strony rozpoznają użytkowników po zostawionych plikach. Ponadto istnieje możliwość rozpoznania internautów, którzy odwiedzili stronę po raz pierwszy, a kto był na niej już wcześniej.

Benefirst przygotowuje dla obsługiwanych firm raporty o użytkownikach serwisów w oparciu o najważniejsze wskaźniki oglądalności witryny jak:

  • liczba unikalnych użytkowników,
  • liczba odwiedzin,
  • liczba odsłon,
  • czas spędzony na witrynie,
  • współczynnik odrzuceń strony.

Unikalni użytkownicy

unikalni użytkownicy strony

Liczba unikalnych użytkowników pozwala zespołowi Benefirst określić ile osób odwiedziło w danym czasie - w ciągu dnia, w tygodniu, w miesiącu lub w dowolnie zdefiniowanym okresie, stronę internetową współpracującej z nami firmy. Monitorujemy także liczbę użytkowników powracających, którzy w danym okresie odwiedzili stronę co najmniej dwa razy. Wskaźnik odwiedzin obrazuje, ile razy w określonym czasie użytkownicy odwiedzali stronę.

Odsłona to otwarcie każdej pojedynczej strony. Jeśli użytkownik, po wejściu na stronę główną kliknie na wybrany przez siebie dział i przejdzie na kolejną podstronę w serwisie, a następnie  zamknie przeglądarkę to takie działanie rozumiane jest jako wykonanie dwóch odsłon strony. Nietrudno zauważyć, że unikalnych użytkowników będzie zawsze mniej niż wizyt, a wizyt mniej niż odsłon.

 

 

Badanie użytkowników strony

Benefirst badając aktywność użytkowników witryny internetowej wykorzystuje wskaźniki takie jak: liczba odwiedzin, odsłon i czas spędzony na witrynie. Duża liczba wizyt przypadająca na jednego użytkownika wskazuje na to, że internauci chętnie wracają na daną stronę. Z kolei liczba odsłon i długi średni czas spędzony na witrynie będą wskazywały na zaangażowanie użytkowników.

użytkownicy stronyIstotną miarą jest również odsetek użytkowników powracających. Są to internauci, którzy w danym przedziale czasu np. w ciągu miesiąca weszli na daną stronę internetowa więcej niż jeden raz.   

Z kolei wskaźnik konwersji umożliwia analizę zachowania użytkowników, które kończy się osiągnięciem wyznaczonego przez firmę celu biznesowego. Celem może być dowolna aktywność jak: zapisanie się na newsletter, zamówienie produktu w sklepie internetowym, zamówienie usługi, skorzystanie z formularza kontaktowego.

Jak zwiększyć odwiedzalność witryny?

Niepokojącą sytuacją dla właścicieli serwisów jest krótki czas odwiedzin strony przez, który rozumie się, że średni czas wizyt wynosi zaledwie kilka sekund, a przeciętny internauta wykonuje dwie lub trzy odsłony. Ponadto wskaźnik odrzuceń informuje ilu użytkowników porzuca witrynę zaraz po otwarciu, czyli wykonuje tylko jedna odsłonę. Jeśli wskaźnik jest duży, wynosi powyżej 50%, to jest to sygnał dla właścicieli strony, że internauci mają problem z użytecznością strony. Wysoka liczba odrzuceń strony lub krótki czas przebywania na niej użytkowników oznacza, że strona nie zawiera wartościowych informacji albo ma skomplikowaną nawigację i trudno się po niej poruszać. Nasi specjaliści na podstawie danych z statystyk  opracują dla Państwa projekt zmian serwisu, zakładający poprawę jego użyteczności. Współpracując  zespołem Benefirst,   zawsze   możecie   Państwo   liczyć   na   fachową   poradę.